Komisyon ve Sorumlular
Komisyon/Komite Adı |
Görev Tanımları |
Başkan ve Üyeler |
Akreditasyon ve Kalite Komisyonu |
1. Akreditasyon özdeğerlendirme (ÖDR) raporunun hazırlanması, 2. Komisyonlar arası koordinasyonun sağlanması, 3. Akreditasyon özdeğerlendirme (ÖDR) raporu gereksinimleri için her dönem yapılması gereken faaliyetlerin yapılmasının ve kontrolünün sağlanması, |
Başkan: Prof. Dr. İbrahim DUMAN Üyeler: Prof. Dr. Fatih ŞEN Prof. Dr. Gölgen B.ÖZTEKİN Doç. Dr. Deniz EROĞUL Doç. Dr. Burçak İŞÇİ Doç. Dr. Nihal ACARSOY BİLGİN (ÖDR hazırlama sorumlusu) Dr. Tansel AŞÇIOĞUL Dr. Emrah ZEYBEKOĞLU Arş. Gör. Tunç DURDU Sekreter İbrahim ÇETİN
|
Eğitim Komisyonu |
1. Eğitim planının güncellenmesi, her sömestre başlangıcından 15 gün önce gözden geçirilmesi, 2. Ders ve derslik ihtiyaçlarının belirlenmesi, 3. Lisans eğitimlerine yönelik akademik bölüm kurulunca verilen konularda çalışmalar yaparak sonuçların kurula sunulması, 4. Sınav programlarına göre Araştırma Görevlilerinin görev dağılımını yapmak. 5. Yatay ve dikey geçişlere ait başvuruların değerlendirilmesi, 6. Eğitim amaçları, misyon ve vizyonun güncellenerek öğrencilere duyurulması (web sayfası, AKREDİTASYON panosu) 7. Ölçme değerlendirme sonuç raporu ölçüt 5’in değerlendirilmesi ve Akreditasyon komisyonu ile Bölüm akademik kurulunun bilgilendirilmesi, 8. Program çıktılarının ZİDEK çıktıları doğrultusunda güncellenmesi ve gerekli eklemelerin yapılması. 9. Program eğitimine ilişkin ölçme-değerlendirme yaparak bölüm akademik kurulu için rapor hazırlamak, 10. Ders değerlendirme anketi değerlendirmesinin yapılması, raporlandırılması ve sürekli iyileştirme komisyonuna arz edilmesi,
|
Başkan: Prof. Dr. Fatih ŞEN Üyeler: Prof. Dr. Gölgen B.ÖZTEKİN Doç. Dr. Betül ÖZER Dr. Öğr Üyesi H. Zafer CAN Dr. Tansel AŞÇIOĞUL Arş. Gör. Tunç DURDU |
Diploma Tezi Komisyonu |
1. Bitirme tezlerinin öğrenci-danışman ilanının yapılması, 2. Bitirme tezi formatının güncellenmesi. 3. Bitirme tezlerinin sunumu için “Bölüm Seminer Günleri” etkinliğinin düzenlenmesi ve yürütülmesi, 4. Bölümde yapılan bitirme tezlerinin arşivlenmesi, bitirme tezi kataloğunun oluşturulması, |
Başkan: Doç. Dr. Nihal ACARSOY BİLGİN Üyeler: Doç. Dr. Burçak İŞÇİ Dr. Emrah ZEYBEKOĞLU Dr. Tansel AŞÇIOĞUL Tekniker İbrahim Çetin |
Sektörel İlişkiler Komisyonu |
1. Bilim dalı ile doğrudan ilişkili sektörleri belirlemek ve bunlarla ilişki kurmak, 2. Sektörlere göre öğrenci staj olanaklarına yardımcı olunması, 3. Teknik gezi olanaklarına yardımcı olunması, 4. İşveren ile mezun arasında ara yüz oluşturulması 5. İlgili sektör çalışanları ile “Kariyer Günleri” toplantılarının düzenlenmesi, 6. İşveren anketi değerlendirmesinin yapılması, raporlandırılması ve sürekli iyileştirme komisyonuna arz edilmesi, |
Başkan: Prof. Dr. Ahmet ALTINDİŞLİ Üyeler: Prof. Dr. M. Ercan ÖZZAMBAK Prof. Dr. Yüksel TÜZEL Prof. Dr. Serra HEPAKSOY Prof. Dr. İbrahim DUMAN Prof. Dr. Fatih ŞEN Doç. Dr. Deniz EROĞUL Dr. Tansel AŞÇIOĞUL |
Bilişim Komisyonu |
1. Bölüm web sayfasının güncellenmesi, 2. Eğitim-öğretim teknolojik materyallerinin kontrolü, iyileştirilmesi, 3. Online eğitim sürecinde bölüm alt yapısına yardımcı olunması, 4. Bölümdeki yazılı dökümanların elektronik ortama aktarılması, 5. Bölüm sosyal medya işlemlerinin takibi, |
Başkan: Dr. Öğr. Üyesi H. Zafer CAN Üyeler: Doç. Dr. Özlem TUNCAY Arş. Gör. Tunç DURDU Sekreter İbrahim ÇETİNi |
Mezunlar Komisyonu |
1. Mezunlar toplantısı düzenlenmesi, 2. Mezun bilgi bankasının oluşturulması, 3. Üniversite/Fakülte Mezunlar ofisi ile koordineli çalışmak, 4. Mezunlar anketi değerlendirmesinin yapılması, raporlandırılması ve sürekli iyileştirme komisyonuna arz edilmesi, |
Başkan: Prof. Dr. Hülya İLBİ Üyeler: Doç. Dr. Birsen ÇAKIR Dr. Tansel AŞÇIOĞUL Arş. Gör. Tunç DURDU |
İdari ve Mali İşler Komisyonu |
1. Organizasyon şemasını oluşturmak, 2. Bölüm düzeyindeki harcamaları kayıt altına almak, 3. Bölüm personeli aidatlarının toplanmasına yardımcı olmak, |
Başkan: Doç. Dr. Burçak İŞÇİ Üyeler: Doç. Dr. Murat İSFENDİYAROĞLU Dr. Tansel AŞÇIOĞUL Sekreter İbrahim ÇETİN |
Altyapı ve Altyapı Geliştirme Komisyonu |
1. Bölüm altyapısının (Araştırma, uygulama, üretim sera ve bahçe tesislerinde, laboratuvarlarda) koşullarının belirlenmesi ve iyileştirme çalışmalarının yapılması 2. Bilişim komisyonu tarafından belirlenen eğitim alt yapı eksikliklerinin giderilmesinde yardımcı olunması, 3. Bölüm Kütüphane olanaklarının iyileştirilmesi, kütüphaneye sağlanan materyallerin belirlenen sistemlere göre tasnif edilmesi, 4. Bölüme ait bahçe alanındaki çalışmaların organizasyonu ve planlanması, 5. Bölüm laboratuvarlarında yürütülen analizlerin sağlıklı bir şekilde devamlılığının sağlanması için gerekli düzenlemelerin yapılması, 6. Belli aralıklarla laboratuvar içi çalışmaların (temizlik, malzeme durumu, vb.) yapılmasıyla laboratuvarların daha verimli hale getirilmesi, rutin kullanılan malzemelerin temininin sağlanması ve analiz günlerinin planlanması amacıyla programların hazırlanması, |
Başkan: Prof. Dr. İbrahim DUMAN Üyeler: Prof. Dr. Hülya İLBİ Prof. Dr. Fatih ŞEN Prof. Dr. Gölgen Bahar ÖZTEKİN Doç. Dr. Murat İSFENDİYAROĞLU Doç. Dr. Birsen ÇAKIR Doç. Dr. Burçak İŞÇİ Dr. Emrah ZEYBEKOĞLU Tekniker İbrahim ÇETİN |
Sosyal Etkinlikler Komisyonu |
1. Mezuniyet töreninin düzenlenmesi 2. Öğrencilerin spor faaliyetlerine katılımlarının teşvik edilmesi, 3. Bölüm içi sosyal etkinliklerin düzenlenmesi, 4. Tüm bölüm personeline ait doğum, ölüm, emeklilik, işe başlama…vb. önemli bilgilerin duyurulması, 5. İlgili etkinlikler için kutlama ve anma mesajları, çiçek..vb faaliyetlerin organize edilmesi, |
Başkan: Doç. Dr. Deniz EROĞUL Üyeler: Doç. Dr. Burçak İŞÇİ Doç. Dr. Nihal ACARSOY BİLGİN Dr. Emrah ZEYBEKOĞLU Hizmetli İmam CAN |
İş Güvenliği ve Atık Yönetimi Komisyonu |
1. Laboratuvarlarda çalışma emniyeti ve güvenlik kurallarının düzenlenmesi 2. Atıkların (Katı ve sıvı) tanımlanması, sınıflandırılması ve teslimatının yönetimi, 3. Atık yönetimi alt yapısının oluşturulması, 4. Yangın raporunun güncellenmesinin takibi, |
Başkan: Dr. Emrah ZEYBEKOĞLU Üyeler: Doç. Dr. Birsen ÇAKIR Tekniker İbrahim ÇETİN Sekreter İbrahim ÇETİN |
Uluslararası ve Üniversiteler Arası İlişkiler Komisyonu |
1. Erasmus, Farabi, Mevlana ve IAESTE gibi uluslararası programlarla ilgili koordinasyon ve organizasyonların yürütülmesi, 2. Öğrenci hareketliliğini sağlayacak programların (Erasmus, Farabi gibi) uygulamalarının ve değerlendirilmesinin yapılması, 3. Bölüm çift diploma eğitim faaliyetlerinin takibi, gerekli önerilerin eğitim komisyonuna aktarılması, 4. Belirtilen anlaşmalar hakkında her eğitim dönemi başında bilgilendirme toplantısı yapılması, |
Başkan: Prof. Dr. Eftal DÜZYAMAN Üyeler: Prof. Dr. Yüksel TÜZEL Prof. Dr. M. Kadri BOZOKALFA Doç. Dr. Özlem TUNCAY Doç. Dr. Birsen ÇAKIR Doç. Dr. Deniz EROĞUL Arş. Gör. Tunç DURDU
|
Sürekli İyileştirme ve İzleme Komisyonu |
1. Komisyonlar arasındaki iletişimin sağlanması, 2. Komisyon toplantılarının ve kararlarının izlenmesi, 3. Sürekli iyileştirme anketlerinin (ders, danışman, işveren, mezun, staj) raporlarının incelenmesi, değerlendirilmesi ve akademik kurulda görüşülmek üzere Bölüm başkanlığına sunulması, 4. Komisyonlardan gelen bütün kararların değerlendirilmesi ve gerekli iyileştirmelerin akademik kurulda görüşülmek üzere Bölüm başkanlığına sunulması, 5. Her dönem yapılan sınıf toplantılarındaki öğrenci taleplerinin değerlendirilmesi ve gerekli iyileştirmelerin akademik kurulda görüşülmek üzere Bölüm başkanlığına sunulması, |
Başkan: Prof. Dr. İbrahim DUMAN Üyeler: Prof. Dr. Ercan ÖZZAMBAK Prof. Dr. Ayşe GÜL Prof. Dr. Serra HEPAKSOY Prof. Dr. Ahmet ALTINDİŞLİ Prof. Dr. Hülya İLBİ Prof. Dr. Fatih ŞEN
|
Staj Komisyonu |
1. Bölüm öğrencilerinin staj başvuru işlemlerinin takip edilmesi, 2. Staj başvurularının yapılmasında öğrencilere destek verilmesi, 3. Uygun staj yerlerinin tespit edilmesi ve öğrencilere duyurulması, 4. Staj yapılacak kurumlar ile ön görüşmelerin yapılması, 5. Staj döneminde staj yapılan kuruluşların aranılarak öğrencilerin durumunun takip edilmesi, 6. Staj süreleri sonunda öğrencilerin evraklarının bölüm sekreterliğine tesliminin sağlanması, 7. Staj yapan öğrencilerin staj başarı durumlarının tespit edilmesi ve başarı notlarının sisteme eklenmesi, 8. Staj ve Staj işveren anketlerinin değerlendirmesinin yapılması, raporlandırılması ve sürekli iyileştirme komisyonuna arz edilmesi, |
Başkan: Prof. Dr. M. Kadri BOZOKALFA Üyeler: Doç. Dr. Serdar KARA Dr. Öğr. Üyesi H. Zafer CAN Arş. Gör. Tunç DURDU |
Stratejik Komisyon |
1. Bölüm stratejik planının güncellenmesi, 2. Bölüm stratejik planı çerçevesinde amaç, hedef ve performans göstergeleri arasındaki ilişkilerin izlenmesi, 3. Akreditasyon özdeğerlendirme raporuna bilgi desteği sağlanması, |
Başkan: Prof. Dr. M. Ercan ÖZZAMBAK Üyeler: Prof. Dr. Yüksel TÜZEL Prof. Dr. Serra HEPAKSOY Prof. Dr. Ahmet ALTINDİŞLİ Prof. Dr. İbrahim DUMAN Prof. Dr. Fatih ŞEN Dr. Tansel Kaygısız AŞÇIOĞUL |
Yayın Komisyonu |
1. Bölümün yayın faaliyetlerini izlenmesi, 2. Bölüm akademik personelince hazırlanan ders notu ve kitaplarının yayın ilkelerine uygunluğunun denetlenmesi, |
Başkan: Prof. Dr. Adalet MISIRLI Üyeler: Prof. Dr. Ayşe GÜL Doç. Dr. Deniz EROĞUL Doç. Dr. Nihal ACARSOY BİLGİN |
Proje ve Araştırma Komisyonu |
1. Bölümde yapılması düşünülen yeni proje ve araştırma konularının belirlenmesi, 2. Proje olanaklarının araştırılması ve faaliyete geçirilmesi için çalışmalar yapılması, 3. Multidisipliner projelerde bölüm öğretim elemanlarının yer almalarının sağlanması, 4. Lisans öğrencileri için Diploma tezi ve araştırma projelerinin hazırlanmasında kaynak (TÜBİTAK, BAP..vb) sağlanması ve teşvik edilmesi, |
Başkan: Prof. Dr. Hülya İLBİ Üyeler: Prof. Dr. Yüksel TÜZEL Prof. Dr. Adalet MISIRLI Doç. Dr. Burçak İŞÇİ Doç. Dr. Nihal ACARSOY BİLGİN Arş. Gör. Tunç DURDU |
Anabilim Dalı Yeterlilik Komitesi |
1. Fen Bilimleri Enstitüsü Bahçe Bitkileri Anabilim Dalı’nda doktora yapan öğrencilerin yeterlilik sınavları için oluşturulacak olan jürinin belirlenmesi, 2. Yeterlilik sınav sonucunun değerlendirilerek Enstitüye bildirilmesi, |
Başkan: Prof. Dr. M. Ercan ÖZZAMBAK Üyeler: Prof. Dr. Yüksel TÜZEL Prof. Dr. Serra HEPAKSOY Prof. Dr. Hülya İLBİ Prof. Dr. Fatih ŞEN |
Akademik Danışmanlık Komisyonu |
1. Bölüme yeni gelen öğrencilerin danışman atamalarının sağlanması, 2. Danışman-öğrenci görüşmelerinin sürdürülebilirliğinin sağlanması, 3. Danışmanlar için öğrenci görüşme saatlerinin belirlenmesine yardımcı olunması, 4. Öğrenci-danışman toplantılarından gelecek geri bildirimlere göre danışmanlık sisteminde gerekli iyileştirmelerin yapılması, 5. Danışman değerlendirme anketlerinin değerlendirmesinin yapılması, raporlandırılması ve sürekli iyileştirme komisyonuna arz edilmesi, |
Başkan: Doç. Dr. Nihal ACARSOY BİLGİN Üyeler: Doç. Dr. Deniz EROĞUL Dr. Öğr. Üye. H. Zafer CAN
|
Bölüm Koordinatörleri |
Çift Diploma Koordinatörü Erasmus Koordinatörü Akreditasyon Koordinatörü Mezunlar ofisi Temsilcisi Kariyer ofisi Temsilcisi Atık Koordinatörü Bölüm WEB sorumlusu Bölüm Çift dal ve Yan dal koordinatörü |
Prof. Dr. Yüksel TÜZEL Prof. Dr. M. Kadri BOZOKALFA Doç. Dr. Nihal ACARSOY BİLGİN Dr. Tansel AŞÇIOĞUL Prof. Dr. M. Ercan ÖZZAMBAK Doç. Dr. Birsen ÇAKIR Arş. Gör. Tunç DURDU Dr. Öğr. Üye. H. Zafer CAN |
NOT: -Komisyonlar 1 yıl süre ile atanırlar.
-Atanan üyeler ilk toplantısında başkanı seçerler.
-Komisyonlar yılda en az 2 olağan toplantı yaparlar ve alınan kararları “Komisyon Kararı” tutanağına yazarak ve tüm üyeler imzalayarak kanıtlar ile birlikte “Sürekli İyileştirme Komisyonuna“ iletirler.
-Akreditasyon özdeğerlendirme raporu hazırlanmasında istenilen bilgileri kanıtları ile birlikte Akreditasyon ve Kalite Komisyonuna sağlarlar,